FANDOM

The Elder Scrolls III: Morrowind
Morrowind cover art.jpg
Видання
Дата випуску 1 травня 2002 року
Розробник(и) Bethesda Softworks
Видавець Bethesda Softworks
Жанр Рольова гра
Платформа РС
NetImmerse NetImmerse
Режими від 1го/3го обличчя
Хронологія
Дата 427 3Е

The Elder Scrolls III: Morrowind (або просто Morrowind) - культова комп'ютерна рольова гра в жанрі фентезі, третя гра в серії The Elder Scrolls від компанії Bethesda Softworks. Випущена 2 травня 2002 (видавець в Європі - Ubisoft Entertainment) у версіях під ОС Windows і для ігрової приставки Xbox. 4 жовтня 2002 вийшла версія гри, локалізована російською мовою компанією Акелла (видавець на території Росії - 1С).

Загальна характеристикаРедагувати

Шанувальники гри відзначають захоплюючий світ Morrowind. Для нього створено повністю оригінальну флору і фауну, культуру та історію, а також нові релігії світу Нірн взагалі і провінції Морровінд зокрема. У грі можна знайти і прочитати книги, в тому числі і художні, ознайомитися з різними стилями данмерської архітектури. Morrowind відзначається великим розміром ігрового світу і його відкритістю. У TES3 практично немає обмежень на проходження, крім неможливості пройти до кінця основну сюжетну лінію, у випадку приєднання до Дагот Ура («за зло»).

Персонаж може вільно відвідувати будь-які локації ігрової карти, спілкуватися з будь-яким NPC. Існує можливість вступити практично в усі ігрові організації одночасно (крім Великих Будинків і вампірських кланів - можна вступати тільки в одну з трьох організацій в обох випадках). Доступні квести можна виконувати разом або в довільному порядку.

Редактор, що поставляється з грою — The Elder Scrolls Construction Set — досить простий у використанні і дозволяє суттєво переробляти гру .

Особливістю ігрового рушія є його вдала технічна реалізація, що дозволила мінімізувати затримки під час міжлокаційних завантажень. На досить потужному комп'ютері гравець, перебуваючи на відкритому просторі, взагалі їх не помітить. Це відбувається за рахунок того, що ігровий світ розбитий на великі «клітини»-локації, які завантажуються в пам'ять і вивантажуються з неї в процесі переміщення гравця ігровим світом.

Втім, всі приміщення реалізовані у вигляді окремих «інтер'єрних» локацій, які завантажуються окремо. Тому у грі немає «справжніх» вікон, через які можна було б заглянути в приміщення.

СюжетРедагувати

Ігрові сюжети можуть бути взаємопов'язані один з одним в тій чи іншій мірі. Гра починається із заставки гри та процесу створення персонажа, в якому гравець може прийняти безпосередню участь. Головного героя - в'язня, народженого під певним знаком від невідомих батьків - відсилають в провінцію Морровінд, на острів Вварденфелл, де він отримує свободу і якийсь пакет, який потрібно передати одному з жителів міста Балмора, Каю Косадесу.

Гра містить кілька сюжетних груп:

  • Головна сюжетна лінія
  • Сюжетні лінії ігрових організацій
  • Побічні квести

Головний квест Редагувати

Коли головний герой виходить з будівлі імперської канцелярії у Сейда Нін, обов'язкова частина головного квесту, фактично, закінчується - гравець вільний чинити з пакетом та дорученням як завгодно. Сюжетна лінія обривається при вбивстві деяких ключових персонажів. Фіналом основної сюжетної лінії стає вбивство антагоніста Дагот Ура, після чого гра може продовжуватися.

У разі виконання першого завдання гравцеві дається можливість вступити в орден Клинків. Його куратор, глава ордена, доручає йому дізнатися якомога більше про пробудження Шостого Дому та пророцтва про Нереваріна. Виконуючи завдання, гравець дізнається, що сам може бути Нереваріном, втіленням давнього данмерского героя. Виконавши деякі пророцтва про Нереваріна, гравець, заручившись підтримкою бога Вівека або убивши його, отримує необхідні для вбивства Дагот Ура артефакти. Проникнувши в цитадель Дагот Ур, він знищує серце Лорхана - джерело сили Дагот Ура і богів Трибуналу і вбиває Дагота, після чого отримує нагороду від богині Азури.

Сюжетні лінії ігрових організаційРедагувати

Кожна з них стає доступною при вступі персонажа гравця в ігрову організацію. Квести кожної лінії менш пов'язані сюжетно один з одним, ніж завдання основної сюжетної лінії, їх можна виконувати у відносно вільному порядку (їх доступність обмежена рангом гравця в організації). Їх кількість в більшості організацій є надлишковим для отримання звання голови тієї чи іншої організації, що є фіналом проходження майже всіх ліній (крім квестів вампірських кланів). Деякі квести гільдій можна отримати і виконати, не вступаючи у відповідну організацію. Виконання деяких квестів різних організацій виключають одне одного: наприклад, вступ в один Великий Дім данмерів виключає вступ в інші, а виконання деяких завдань Гільдії Бійців призводить до неможливості вступити в Гільдію Злодіїв.

Побічні квестиРедагувати

Переважно короткі завдання, зазвичай не пов'язаними з іншими побічними квестами, але в основному квесті є посилання на побічні (наприклад, пошук сина Хассура Зайнcубані в Альд'рунской корчмі Альд Скар). Їх завершення призводить до винагороди гравця тим чи іншим способом: отриманням предмета, грошей, підвищенням його навичок, і т.п. В офіційній російській локалізації TES3 порушено проходження єдиного побічного квесту, обмеженого статтю персонажа - відносно довга сюжетна лінія, пов'язана із завданнями каджітки Анассі (виправляється GFM - модом).

Рольова система Редагувати

Параметри персонажаРедагувати

Персонаж описується декількома параметрами. Ці параметри включають :

  • 27 навичок у 3 спеціалізаціях, по 9 навичок в групі:
Воїн Маг Злодій
Коваль Зачаровування Потайність
Середні обладунки Руйнування Акробатика
Важкі обладунки Зміна Легкі обладунки
Тупа збоя Ілюзія Короткі клинки
Довгі клинки Чаклунство Влучність
Сокири Містицизм Торгівля
Списи Відновлення Красномовство
Атлетика Алхімія Рукопашний бій
Захист Бій без обладунків Безпека
  • 8 атибутів (attribute), кожне вміння пов'язане з одним із них:
Сила Коваль, Тупа зброя, Довгі клинки, Сокири, Акробатика
Інтелект Зачаровування, Чаклунство, Алхімія, Безпека
Сила волі Руйнування, Зміна, Містицизм, Відновлення
Спритність Захист, Потайність, Легкі обладунки, Влучність
Швидкість Атлетика, Бій без обладунків, Короткі клинки, Рукопашний бій
Витривалість Средні обладунки, Важкі обладунки, Списи
Чарівність Ілюзія, Торгівля, Красномовство
Удача
  • 4 похідні характеристики:
Похідна характеристика Чому дорівнює
Здоров'я початкове значення: (Сила + Витривалість) / 2
зміна при рості рівня: + Витривалість / 10
Магвя (мана) Інтелект
Запас сил, Втома Сила + Сила волі + Спритність + Витривалість
Навантаження (максимальна вага, яку може переносити персонаж) 5 * Сила

Випадкова вікі