FANDOM

The Elder Scrolls logo

Про серіюРедагувати

The Elder Scrolls (скорочено - TES; у перекладі з англ. «Стародавні сувої») - серія рольових комп'ютерних ігор, що розробляються компанією Bethesda Softworks і студією ZeniMax.

ПочатокРедагувати

Робота над серією почалася в 1992 році, коли співробітники компанії Bethesda Softworks, яка раніше спеціалізувалася в основному на спортивних іграх, прийняли рішення змінити жанр своєї майбутньої гри Arena, зробивши її рольовою грою замість гри з бійками.
Під впливом ігор Ultima Underworld і Dungeons & Dragons компанія розробила масштабну, відкриту, але в кінцевому рахунку вторинну рольову гру з видом від першої особи The Elder Scrolls: Arena, яка вийшла у світ в 1994 для DOS. Так почалася історія серії, в основу якої було покладено принцип «будь ким хочеш і роби що хочеш».
Наступна гра: The Elder Scrolls II: Daggerfall - була випущена в 1996 році. На тлі Arena, що мала досить помірний успіх, Daggerfall був більш масштабним проектом. У Daggerfall була зроблена спроба створити живий тривимірний світ розміром зі дві Великобританії і побудувати рольову систему, засновану на розвитку навичок, а не накопичення очок досвіду. Однак амбітність Daggerfall послужила йому погану службу: гра, поспішно випущена в світ, була переповнена помилками («багами») і мала надмірно високі по тим часам системні вимоги, чим заслужила неофіційну назву «Buggerfall» - від слів bug і fall. За словами одного з коментаторів, незважаючи на те, що Daggerfall мав великий комерційний успіх, «гра далі заснована на поганому коді».

Що даліРедагувати

Після виходу Daggerfall Bethesda до 1998 року не займалася розробкою продовження, замість цього випустивши ігри An Elder Scrolls Legend: Battlespire в 1997 і The Elder Scrolls Adventures: Redguard - в 1998 році. Обидві гри мали набагато менший масштаб: Battlespire являла собою подорож по підземеллях, а Redguard була грою в жанрі action-adventure з видом від третьої особи і лінійним сюжетом.
Ігри продавалися погано, і Bethesda опинилася на межі банкрутства. Тільки завдяки інвестиціям, що послідували після поглинання студії компанією ZeniMax Media в 1999 році, Bethesda повернулася до життя.

Для роботи над The Elder Scrolls III: Morrowind Bethesda потроїла кількість співробітників, і знову зробила ставку на високі системні вимоги. Morrowind повернувся до традиційного нелінійного та просторого ігрового світу, і включав ландшафти та артефакти, опрацьовані вручну, а ігровий світ був все ж таки менше, ніж в іграх-попередниках. Morrowind був випущений для Xbox і PC 2002 році і мав успіх як серед критиків, так і серед грає публіки: до середини 2005 року було продано 4 мільйони екземплярів гри. Незабаром, в кінці 2002 - середині 2003 року, були випущені два доповнення: The Elder Scrolls III: Tribunal і The Elder Scrolls III: Bloodmoon.

2002-2013Редагувати

Після релізу Morrowind, в тому ж 2002 році, почалася робота над The Elder Scrolls IV: Oblivion. Гра працює на рушії GameBryo, який є поліпшеною версією NetImmerse, що використовувався в попередній грі серії. Сильними сторонами Oblivion повинні були стати туго закручений сюжет, покращений штучний інтелект, заснований на власній розробці Bethesda - Radiant AI, поліпшена фізика, заснована на рушії Havok, і вражаюча графіка. Гра була випущена для PC і Xbox 360 на початку 2006-го, для PlayStation 3 - на початку 2007 року. Наприкінці 2006 - початку 2007 року Bethesda випустила два доповнення для Oblivion: The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine і The Elder Scrolls IV: Shivering Isles. В кінці жовтня 2008 року, незабаром після виходу Fallout 3, Пол Отон (англ. Paul Oughton), що відповідає за видавничу діяльність компанії Bethesda, в інтерв'ю Gamesindustry.biz зазначив, що чекати наступну гру серії варто не раніше 2010 року.
ZeniMax Media, власник Bethesda Softworks, в 2006 році зареєструвала торгову марку «Skyrim».

27 квітня 2009 року Bethesda Softworks анонсувала вихід двох романів по всесвіту The Elder Scrolls авторства Грега Кіза. Перший роман, The Infernal City: An Elder Scrolls Novel (укр. Пекельне місто), вийшов 24 листопада 2009. Другий роман Lord of Souls: An Elder Scrolls Novel (укр. Повелитель душ), вийшов 27 вересня 2011 року.
11 грудня 2010 року на Spike TV Video Games Awards була анонсована The Elder Scrolls V і був показаний перший тизер-трейлер. Гра отримала підзаголовок «Skyrim» і була озвучена дата виходу - 11 листопада 2011 року. Раніше були припущення, що TES V: Skyrim буде заснований на сильно модифікованому рушії Gamebryo, на якому працювала попередня частина гри, TES IV: Oblivion. Bethesda спростувала ці чутки, сказавши, що гра ґрунтується на новому рушієві, розробленому спеціально для неї. Проте цей новий рушій практично ідентичний (дуже близький за анімації і всіма параметрами) до тієї версії Gamebryo, яка використана в Fallout 3 і Fallout: New Vegas, що було помічено геймерами і розкритиковано.
11 листопада 2011 року вийшла п'ята частина The Elder Scrolls - The Elder Scrolls V: Skyrim. Перше офіційне DLC «High Resolution Texture Pack» з'явився у Steam 7 лютого 2012 року. А 8 лютого для Skyrim вийшов його редактор Creation Kit. 26 червня 2012 року вийшло доповнення The Elder Scrolls V: Dawnguard для Xbox 360. PC і PS3 версії вийшли на місяць пізніше. А в кінці червня Bethesda зареєструвала торгову марку Hearthfire, під якою доповнення і з'явилось в Steam 4 жовтня 2012 і додавало наступні функції, що в основному пов'язані із власним будинком, купівлями землі, усиновленням дітей та побудовами власної садиби з нуля. 5 лютого 2013 року вийшло третє і друге сюжетне DLC Dragonborn.

2014 Редагувати

4 квітня 2014 року вийшла гра The Elder Scrolls Online. Її анонс відбувся двома роками раніше 4 травня 2012 року. The Elder Scrolls Online — перша MMORPG гра по всесвіту The Elder Scrolls.

2017 Редагувати

Legends Logo Transparent

У 2017 році вийшла гра The Elder Scrolls: Legends. Анонсовано цю гру на E3 2015 на прес-конференції Bethesda а бета-тестування проходило у 2016 році. The Elder Scrolls: Legends це цифрова карткова гра, побудована на всесвіті франшизи The Elder Scrolls.

Випадкова вікі