FANDOM

Загальна інформаціяРедагувати

Шеогорат(Skyrim)

Шеогорат у Skyrim.

Шеогорат (ориг. Sheogorath) - один з Князів Даедра, відомий також, як Лорд Божевілля, Божевільний, Божевільна Зірка, Божевільний Князь, чия сфера — безумство і чиї мотиви невідомі. Вважається, що Шеогорат був «народжений», коли Лорхан втратив божественну іскру.

Один з міфів називає Шеогората "діркою за формою Сітіса" в нашому світі. Для тих, хто служить Шеогорату не існує ні добра, ні зла, ні правди, ні брехні, ні реального, ні нереального. Для них існує тільки те, що вони хочуть, і що вони бачать. У народі вважають, що коли божевільний говорить, він звертається до цього Князя, і той розповідає безумцю те, чого він знати не може. Шеогората зображують у вигляді бородатого чоловіка в незвичайному одязі із тростиною в лівій руці, а в ранніх іграх (наприклад, у "The Elder Scrolls II: Daggerfall") він носить одяг, більш властивий жителям Тамріеля.

У доповненні The Elder Scrolls IV: Shivering Isles Шеогорат - друга сторона особистості Джиґґалаґа — Князя Порядку. Джиґґалаґ - наймогутніший Даедра з усіх, включаючи Мерунеса Дагона. За легендою, інші Даедра, злякавшись сили Лорда Порядку, прокляли його божевіллям і він став відомий як Шеогорат, чиєю сферою і стала відсутність клепки. Але легенда на цьому не закінчується. Раз на тисячу років (на початку кожної нової Ери) Шеогорат стає Джиґґалаґом і руйнує («наводить лад у безладному царстві») Тремтячі Острови. За словами Шеогората: «Я - це він, він - це я, розумієш? Ми - єдине ціле, і коли він прийде, я - зникну.» З цих слів вже стає зрозуміло, що Князь Божевілля таки якось пов'язаний з Князем Порядку, незважаючи на те, що той знову і знову руйнує його царство.

План Облівіона ШеогоратаРедагувати

План Шеогората - Тремтячі острови, поділені на Манію і Деменцію. Манія - частина островів, де живуть нестримані, пихаті персонажі, що люблять розкішне життя. У Манії дуже колоритна (і кольорова) природа, флора і фауна. У Манії собі знаходять притулок шалені художники, музиканти, наркомани і взагалі творчі особистості. У Новому Шеоті район Манії - Блісс. Його патрулюють Золоті святі. У Деменції навпаки: народ підозрілий, недружній і похмурий, як і сама природа цього краю. Зазвичай тут знаходять притулок параноїки (герцогиня Деменції теж страждає цією патологією). Герцогство складається з переплетених коренів, в яких, зі слів Хаскілла, можна легко заблукати. У Новому Шеоті район Деменції - Крусібл. У Крусіблі похмура архітектура, на вулицях стоїть сморід від нечистот, що вільно течуть вулицями району. Крусібл патрулюють Темні звабниці.

Шеогорат і данмериРедагувати

Шеогорат постійно перевіряє данмерів на духовну слабкість. У багатьох легендах один рід данмерів викликає його для боротьби з іншим; в половині цих легенд він не зраджує тих, хто його викликав. Його часто асоціюють з расою темних ельфів, він виражає собою той жах, що відчувають інші раси перед данмерами. Постійно ворогує з Азурою. Також у релігії Храма Трибуналу цей Князь є одним із чотирьох кутів Дому Турбот (інші три: Мерунес Дагон, Малакат і Молаг Бал).

Дні викликуРедагувати

Шеогората викликають другого числа місяця Сходу сонця, або в будь-який день під час грози.

Слуги ШеогоратаРедагувати

Шеогорату служать молодші даедра - Золоті святі (Ауріл, як вони самі себе називають) і колишні слуги Ноктюрнал - Темні звабниці (або Мазкен). Зі слів Мазкен, ім'я «Темні звабниці» вони отримали від своїх ворогів Ауріл. Виходячи з цього можна припустити, що іменуванням «Золотими святими» Ауріл зобов'язані Мазкен.

У Шеогората є камердинер - Хаскілл (його і зустрічає Чемпіон Сироділа, коли входить у дивний портал, що веде на Тремтячі Острови у доповненні The Elder Scrolls IV: Shivering Isles). Шеогорат добре ставиться до свого слуги, каже, що він відмінний хлопець і добре одягається, але Лорд Даедра не проти над ним пожартувати і використовує будь-яку можливість зробити це. Наприклад, коли протагоністу надається можливість ненадовго викликати Хаскілла, то Шеогорат просить зробити це двічі в його присутності, кажучи, що Хаскіллу це безперечно подобається. Але коли головний герой спробує заговорити з придворним, Хаскілл скаже, що у нестямі від щастя, що його відірвали від купи справ в палаці, проте його тембр голосу і вираз обличчя доводять зворотне.

Йому також поклоняються каджити і називають Шеггоратом, кошеням другого посліду Падомай, або Скумним Котом.

Pin-icon Нотатказа легендою, Шеогорату світ смертних здавався нудним, і він подарував йому музику (книга «Міфи Шеогората»).

Артефакти ШеогаратаРедагувати

Найвідоміший артефакт Шеогората — Ваббаджек, або просто ВАББА - посох, за допомогою якого можна перетворювати будь-яку істоту... в будь-яку іншу істоту або навіть предмет, тільки невідомо, у що саме. Звернувшись до нього в його святилищі Іхініпаліт під Вівеком, можна отримати Спис Гіркої Милості. З ним асоціюється також короткий клинок Вилка Лоскоту, рукавичка Гамболпадді, Посох Вічного Скампа.

У іграх серії Редагувати

The Elder Scrolls II: Daggerfall Редагувати

Шеогорат (Daggerfall)

У цій грі Князь видає квест, нагородою за проходження якого служить посох Божевілля - Ваббаджек.

The Elder Scrolls III: Morrowind Редагувати

Статуя Шеогората (Morrowind)

Статуя Шеогорату в Морровінді

У Морровінді Шеогорат відомий як один з чотирьох кутів Будинка Турбот. Він обманом змусив місяць Баар Дау збитися з шляху через Облівіон і впасти на місто Вівек. Місяць зупинив сам Бог-Поет Вівек. 

У святилищі Шеогората Альд Даедрот, під час подій The Elder Scrolls III: Morrowind, клопотаннями Нереваріна знайшло собі притулок плем'я ашлендерів Ахеммуза.

The Elder Scrolls IV: Oblivion Редагувати

Sheogorat

У The Elder Scrolls IV: Oblivion гравцеві пропонується виконати квест від цього Князя Даедра. Нагородою виявиться артефакт - посох Ваббаджек, який перетворює ціль у випадкову істоту.

Навколо Шеогората розгортаються події аддона The Elder Scrolls IV: Shivering Isles. Головний герой потрапляє в царство Лорда Шеогората, однойменне з назвою доповнення. Божевільний даедра запропонує йому кілька завдань, після чого зникне у зв'язку з атакою Князя Порядку на Острови. Після цього Чемпіону Сироділа буде запропонована можливість стати Лордом Безумства, але тільки після проходження неабиякої кількості випробувань.

The Elder Scrolls V: Skyrim Редагувати

У The Elder Scrolls V: Skyrim, також як і в The Elder Scrolls IV: Shivering Isles, головний герой може особисто зустрітися з Шеогоратом, але не на Тремтячих Островах, а в Розумі безумця - фізичному втіленні хворого розуму мертвого дванадцятого імператора Імперії Септимів, Пелагія III, якого також називають Божевільним. Тут Князь Безумства проводить свою відпустку (з його слів). У ході завдання Довакіну потрібно буде зцілити розум імператора, виправивши за допомогою Ваббаджека три основних патології його розуму: невпевненість, параною і кошмарні сни. Після закінчення квесту Шеогорат дарує Драконородженому Ваббаджек. Після цього, разом зі своїм слугою Дервеніном, він повертається у свій план. Тут можна помітити, що зовнішній вигляд Шеогората змінився з часів Кризи Облівіона. Тепер його очі повністю білого кольору, немов затягнуті більмом (раніше були жовтого з вертикальною «котячою» зіницею), інший тип бороди і підстрижене, трохи кучеряве, волосся замість тугого хвостика.

ЦікавинкиРедагувати

  • Як відомо, у The Elder Scrolls IV: Oblivion чоловіки не мають борід. Для того, щоб у аддоні Shivering Isles Шеогорат мав бороду, для нього зробили окрему расу. У Skyrim втілення Шеогората є чоловіком-бретоном.
  • В оригінальних The Elder Scrolls IV: Shivering Isles і The Elder Scrolls V: Skyrim свій голос Шеогорату надав актор Вес Джонсон, який також працював над озвученням багатьох інших персонажів у TES IV: Oblivion і TES V: Skyrim.
  • «Новим» Шеогоратом, швидше за все, є Чемпіон Сироділа — головний герой TES IV: Oblivion (це цілком ймовірно, адже він багато разів згадує факти, що є ключовими в четвертій частині серії. Наприклад, в розмові з Пелагієм III він говорить про Мартіна Септіма, як про єдиного гідного трону імператора з роду Септімів). Хоча існують і інші версії.
    • Ще одним доказом вищезгаданої теорії є наступна репліка Шеогората: «Знаєш, я бачив все це огидне дільце. Чудовий час! Метелики, кров, Лис і відрубана голова... О, і сир! Померти можна.» («Метелики» - «кімната з метеликів» з TES IV: Shivering Isles; «кров» - вбивства монстрів (куди ж без них!), і, можливо, битви на Арені (кривавий зал, багато смертей і т.п.); «Лис» - Сірий Лис, «відрубана голова» - голова матері Матьє Белламонта, зустрічається, як і сам Матьє, в ході проходження квестів Темного Братерства в ТES IV: Oblivion; «сир» - посилання на улюблений вигук «минулого» Князя Даедра - «Усім сиру!»)
  • Оскільки в TES V: Skyrim Шеогорат має очі з повністю білими зіницями, це може бути своєрідним натяком на поширене в TES IV: Shivering Isles висловлювання Князя: «Так! Приходь ще, або я виб'ю тобі око!».
  • Мантію Шеогората можна отримати в TES V: Skyrim, скориставшись кодом (coc qasmoke) для переміщення в кімнату з усіма предметами гри. Вона не зачарована і коректно відображається тільки одягненою на персонажі або манекені. Якщо її спробує одягнути персонаж жіночої статі, то її тіло у цій мантії набуде чоловічої статури. Божевілля тут ні до чого. Розробники не передбачали, що цей предмет одягу носитиме хтось, окрім Князя. Інший приклад "чарівної" речі даедра — мантія Ноктюрнал, яка перетворює чоловіче тіло на жіноче.
  • Якщо вдарити Шеогората у доповненні TES IV: Shivering Isles, то він запустить головного героя в «політ» над островами з приміткою «Тобі не варто було цього робити. Насолоджуйся пейзажем!». Як не дивно, «політ» вбиває героя навіть при використанні консольної команди tgm (режим бога).
  • Якщо в ході завдання «Божевільний розум» позбавити Пелагія від нічних кошмарів і відразу доповісти про це Шеогорату, то він скаже: «Нарешті він перестане гавкати ночами і кусати мої капці! Ми ж говоримо про Барбаса, пса Клавікуса Вайла? А, ти про Пелагія...»

Випадкова вікі