FANDOM

Хай Рок Мапа.jpg
Хай Рок — провінція Тамріеля у світі Нірна.
«Знайди новий пагорб і стань королем !»

Загальні дані

Хай Рок — північно-західна провінція Імперії Тамріель, батьківщина бретонів і орків.

Події другої частини серії The Elder Scrolls II: Daggerfall, в значній мірі, відбуваються в Хай Році.

Основне населення - бретонці, які живуть в декількох відносно відокремлених королівствах. На півдні центральної гірської гряди розташовується старовинна столиця орків - Орсініум. У складі Хай Рока: численні землі і клани Великої Бретонії, острови Деллеса, племена долини річки Бьюлсі. Межа (рос.Предел) на кордоні зі Скайрімом погано контролюється Імперією ,тому там постійно спалахують заворушення.

Географія

У провінції помірний клімат, горбиста місцевість в прибережних районах змінюється на кам'янисту і гірську у внутрішніх регіонах.

Самим густонаселеним районом провінції є затока Ілліак, де і розташовуються найбільші міста (у тому числі Даггерфолл і Вейрест). Причиною цього є зручне розташування, що дозволяє доставляти вантажі по воді і вести торгівлю.

При підйомі від узбережжя затоки - плато Північна Камбрія з дрібними містечками в долинах простягається до північного узбережжя. На схід від землеробської Камбрії підносяться Ротгаріанські гори з пасовищами і селами. Ще далі на схід - Західна Межа , відокремлена від основного Хай Рока гірським хребтом.

Історія

Меретична ера

Регіон, нині відомий як Хай Рок, завжди привертав безліч культур родючими грунтами і м'яким кліматом.

Існують свідчення, що корінними мешканцями Хай Рока, були ранні звіролюди, однак альдмери, що прийшли з островів Саммерсет, першими осіли тут і створили постійні громади. Перші Неди, прибувши слідом, прийшли в ступор при вигляді витонченої культури і були швидко придушені і поглинені. Одне з найстаріших сказань Хоси оповідає про те, як загін нордських нальотчиків атакував групу, як їм здалося, альдмерів, але ті при найближчому розгляді виявилися не чистокровними ельфами, а породженням змішаних шлюбів між ельфами і людьми з раніше втраченого недійского племені. Спочатку їх називали манмерами, але зараз ми знаємо їх як бретонів.

Перша Ера

Багато століть минуло, перш ніж бретони стали головувати в Хай Році. Більшу частину Першої Ери ельфи продовжували правити регіоном, а в цей час норди будували вздовж узбережжя укріплені міста як бази для грабіжницьких рейдів. Одине з таких міст, Даггерфолл, заснований в 246 році 1Е, згодом стане королівством і матиме сильний вплив на Хай Рок.

З усіх альдмерских сімей, що освоювали Хай Рок, найуспішнішим був клан Діренні. Вони були настільки впливові, що весь Хай Рок прийнято було називати «Гегемонією Діренні». Їхня економічна і військова міць були досить значна, щоб являти собою постійну загрозу загартованим в боях нордам і тільки народившійся Алессіанскій Імперії. У 477 році 1Е, користуючись внутрішнім розбратом в Скайрімі, Гегемонія почала захоплювати землі на північ і на південь від Хай Рока, заявляючи свої права на деякі частини Скайріма і сучасного Хаммерфелла. У 480-482 роках 1Е Діренні розгромили Алессіанську армію в Гленумбрійскіх топ'ях. У підсумку Гегемонія контролювала майже чверть Тамріеля. Але вони були занадто ослаблені війною, і поступово, протягом двох десятиліть, що минули з поразки алессіанців, влада переходить до недавно створеної аристократії Великої Бретонії. Зрештою, під владою Діренні залишається тільки острів Балфіера.

Розквіт нації бретонів почався з успішної комерційної діяльності та заснування у вдало обраних місцях невеликих поселень, таких як тихе рибальське село Вейрест на узбережжі між річкою Бьюлсі і затокою Ілліак. Даггерфолл, Камлорн, Рейх Градкіп і багато інших нордских міст які не були захоплені силою - бретонці просто асимілювали їх. До кінця Першої Ери Хай Рок став країною бретонів і залишився нею і понині.

Однак бретонці в Хай Року ніколи не були єдиним згуртованим народом. Відсутність єдиної влади, що виникло із занепадом Гегемонії Діренні, розкололо Хай Рок на сотню уділів, що належать маленьким, обнесеним стінами містам-державам. Такий стан справ часто залишав бретонів на милість більш великих сил Тамріеля, але при цьому робило Хай Рок на диво стійкою в часи хаосу, супутні падінню великих імперій.

Як тільки час правління Діренні стало надбанням історії, в регіоні з'явилося дві нові сили. У 808 році 1Е редгарди Йокуди почали освоювати Хаммерфелл, повсюдно атакуючи звіролюдей і в той же час витісняючи бретонські поселення з південних берегів затоки Ілліак. Дві культури продовжували воювати за верховенство в затоці, поки не зустріли спільного ворога в особі оркського королівства Орсініум.

Піднесення, падіння і відродження Орсініума докладно описано у відповідній главі. Зараз же буде досить сказати, що виявлення «огидного» королівства тварин, як їх тоді сприймали, стало вельми неприємним сюрпризом як для редгардів, так і для бретонів. Уклавши союз, Даггерфолл і нове королівство Сентинель в 950 році 1Е почали тривалу війну, відому як Осада Орсініума. У 980 році 1Е люди здобули перемогу - Орсініум був зруйнований, а орки розсіялися по усьому Тамріеля.

1Е 10: У Ротгаріанскіх горах Торуг гро-Ігрон, об'єднуючи орків, засновує першу державу орків-Орсініум.

1Е 355: Піднесення клану Діренні.

1Е 358: На клан Діренні нападає об'єднана армія Сіроділа і Скайріма, очолювана Амі-Елем.

1Е 369-1Е 420: Протягом Війни престолонаслідування в Скайрімі ,Хай Рок звільняється від влади нордів.

1Е 477: Захоплення кланом Діренні Хай Рока ,а також частини Скайріма і Хаммерфелла.

1Е 479: Ріан Діренні оголошує поза законом Аллесіанскі реформи. Сили клану Діренні починають вторгатися в Західну Коловію.

1Е 480-482: Клан Діренні розгромив Аллесіанскую армію в Гленумбрійских топ'ях.

1Е 498: Велика Бретонія захоплює Хай Рок в ослаблених війною з аллесіанцями Діренні. У владі клану залишається тільки острів Балфіера.

1Е 609: Король Даггерфолла Тагор завдав поразки армії Гленпойнта. Даггерфолл стає найбільш впливовим королівством на півдні Хай Рока.

1Е 800: Заснуання Вейреста.

1Е 808: Піднесення Орсініума. Королівство орків наповнюється біженцями-зверолюдьми, вигнаними йокуданцами (редгардами) з Волленфелла (перша назва Хаммерфелла).

1Е 950-1Е 980: Облога Орсініума. Об'єднана армія Даггерфолла, Сентінела (Хаммерфелла) і ордена Діагни вторгається в королівство орків. Загибель майстра ордена Діагни Гайдена Шінджі. Руйнування Орсініума.

1Е 989: Вейрест розростається до великого міста.

1Е +1100: Вейрест стає головним торговим містом на річці Бьюлсі. Фарангел Гарднер став першим королем династії Вейрест.

1Е 1427: Битва біля Данкрейского моста між Антіклером і Сенсфордом.

1Е 2200: Трассіанська чума, що знищила половину населення Тамріеля.

Друга ера

За деякими даними в місті Алькаір в 827 році 2Е народився Талос, майбутній імператор Тайбер Септем.

Хай Рок досяг немалого успіху в довгий період міжцарів'я після падіння Сіродільской Імперії, проте всі ці розрізнені королівства було з легкістю підкорені Тайбером Септимом в 862 році 2Е. У дійсності багато бретонів вітали відродження Імперії.

Третя ера

3Е 267: Каморан Узурпатор з армією даедра і нежиті від Валенвуда просунувся на північ, захопивши Хаммерфелл, але був розбитий в затоці Ілліак об'єднаним флотом і військом бретонців під проводом барона Двіннена.

3Е 396-397: Війна Бенд'р-Мака. Норди знищують союзну армію Хаммерфелла і Хай Рока.

3Е 402-403: Війна Бетонні між Даггерфоллом і Сентінелем. У ході бойових дій обидва короля протиборчих сторін були вбиті. Підсумком війни став розгром Сентінеля на Крінгейновому полі армією нового короля Даггерфолла Готріда (сина убитого Лісандуса).

3Е 417: Чудо Світу, відоме також як Деформація Заходу. Паранормальне явище зруйнувало обрані землі в районі затоки Ілліак, очистивши Хай Рок ціною численних людських жертв від зла, у тому числі послабивши Орсініум який почав відроджуватися. В результаті, сотні дрібних королівств об'єдналися під владою п'яти. Ходять легенди, що явище було божим промислом, бо боги не забули свій будинок в Тамріелі - Адамантинову Вежу. Стендарр, Мара і Акатош перетворили неспокійний регіон в добре регульовану імперську провінцію. За доповідями шпигунів Клинків, що знаходяться в Хай Році під час цих подій, можливою альтернативою називається активація одним з шпигунів артефакту «Тотем», здатного викликати масові зникнення жителів, загадкове переміщення цілих армій на сотні миль або їх повне знищення, потужні бурі і небесні знамення.

Міста і королівства

Даггерфол

Древнє та могутнє місто-держава на півдні Хай Року.В першій ері був твердинею нордів.Після того як норди пішли, Даггерфол об'єднав навколишні землі в королівство з одноіменною назвою.У третій ері став столицею об'єднаної провінції Хай Рок.

Камлорн

Місто-держава на заході Хай Року засноване у 302-му році другої ери.Має дружні відносини з Даггерфолом.

Вейрест

Місто-держава розташоване на річці Бьюлсі між Орсініумом та Хаммерфелом ,є головним суперником Даггерфола.В 567-му році другої ери став штаб-квартирою Ковенанта Даггерфола на чолі з королем Емеріком.

Нортпойнт

Велике портове місто на півночі Хай Рока.Виконує функцію проміжної зупинки для кораблів які рухаються із західного Тамріелю в Скайрім.

Евермор

Велике місто розташоване на сході Хай Рока.

Шорнхельм

Велике місто у північній частині Хай Року в центрі регіону Рівенспайр.

Фаррун

Джеханна

Велике місто у північно-східній частині Хай Року.

Алькаїр

Антіклер

Орсініум

Держава і фортеця орків розташована у Ротгаріанських горах.

Політичні союзи

Зовнішні союзи

Двадцятирічний союз з Хаммерфеллом забезпечений шлюбом короля Даггерфолла Готріда з королевою Аубк-и з Сентінеля.

Внутрішні союзи

Хоча відношення між п'ятьма королівствами не є абсолютно мирними, напружена ситуація не переростає у велику війну в Хай Році. Цьому сприяють наступні факти: шлюб Камарона (сина Готріда) і леді Кельмени (дочки герцога Сеніна з Камлорна), географічна ізоляція Нортпойнта та Евермора (при цьому обидва королівства міцно контролюють прилеглі території), Вейрест під керівництвом королеви Елісан значно визначає політику Хай Рока, чим і задовольняється.

Король Орсініума Гортвог контролює більшу частину Ротгаріанскіх гір і багатий торговий шлях - річку Бьюлсі. Він наполягає на тому, щоб Орсініум вважався провінцією Імперії, незалежної від Хай Рока. Рада Старійшин визнає Гортвога законним королем і збирає податки безпосередньо з Орсініума, але формально Орсініум залишається графством Хай Рока, хоча і включає в себе землі і Хай Рока, і Хаммерфелла.

Пам'ятки

Адамантинова вежа

Вираз "стара як світ" ні на каплю не є перебільшенням ,можна сказати що це її короткий опис.

Побудована у 2500 році Меретичної ери ,вважається найстарішою будівлею у Нірні.Її також називають Вежею Діренні.

Випадкова вікі