FANDOM

Ту'ум, Голос Бурі, просто Голос, або Драконячі Крики (Dragon Shouts) — різновид магії у Нірні. Вперше реалізована у грі The Elder Scrolls V: Skyrim у якості нової здібності головного героя.

Опис Редагувати

Перша згадка про ту'ум зустрічається ще в The Elder Scrolls III: Morrowind, у книгах «Різновиди віри в Імперії» і «Діти Неба». У останній описується як багато що з того, що було втілене в Skyrim (використання Голосу в битвах, при штурмах міст, для переміщення в просторі), так і деякі опущені аспекти. Так, наприклад, згадується можливість заточувати зброю за допомогою Голосу. Згадується і повір'я про те, що сила Крику зберігається у язику норда і може бути використана тим, хто після його смерті вирізав язика (звідси і первинний варіант походження іменування «Язики»). У книзі ту'ум порівнюється з аналогічним умінням кі-ай (бойовий клич акавірських мечників). Всі істоти кричать по-різному. Битва двох драконів є в буквальному розумінні смертоносною словесною дуеллю.

Історії про походження ту'ума розходяться. За одними джерелами, користуватися ним смертних навчив Партурнакс. За іншими, це зробила Кін, богиня бурі.

Всупереч поширеним помилковим поглядам, ту'ум не є унікальною здатністю нордів, а просто найбільш поширений у них. Здатність ту'ума не прив'язана до певної раси, це підтверджується багаточисельними прикладами і тим, що герой Skyrim може бути будь-якої раси.

В The Elder Scrolls V: Skyrim Редагувати

Поглинення Душі Протагоніст володіє природженою здатністю поглинати душі убитих драконів і розмовляти їхньою мовою. Незабаром після початку проходження головного квесту героєві відкриється дар Голосу — здатність направляти життєву енергію в ту'ум, або Крик.

Кожен Крик складається з трьох Слів Сили. Чим більше слів Крику герой виголосить, тим він ефективніший, але і тим довше доведеться відновлювати голосові зв'язки, перш ніж скористатися даром знову.

Слова Сили можна вивчити як під час головного квесту, так і в мандрах, знаходячи так звані Стіни Слів. Щоб персонаж вивчив Слово Сили, треба досить близько підійти до Стіни. Проте для того, щоб скористатися новим знанням, потрібно «розблоковувати» Слово, вклавши душу убитого дракона. Так, має сенс періодично відвідувати Арнгейра, найбалакучішого з Сивобородих, і запитувати, чи не дізнались вони що-небудь про місцезнаходження стін Слів. Ігрова механіка така: для більшої частини Криків є по три стіни, що містять Слова, складові одного ту'уму. Якщо герой не знає жодного Cлова Крику, то, підійшовши до будь-якої з трьох цих стін, він вивчить перше Слово. Діставшись до другої стіни з цієї трійки, вивчить друге Слово, до третьої — третє Слово; і досконало опанує даний ту'ум, вклавши в нього три душі драконів.

Після кожного Крику голос Довакіна повинен відпочити. В цей час компас на екрані світиться блакитним. Коли він перестане світитися, можна знову використовувати Крики.

Випадкова вікі