FANDOM

Elements-icon Узагальнення: даний розділ є частиною загальної статті «Раси».
Орк
Орк стать Skyrim
Орк
Оптимальний клас Воїн у важких обладунках
Англійська назва Orsimer

Орк (ориг. Orsimer) — одна з рас Нірну в серії комп'ютерних ігор The Elder Scrolls.

Загальні даніРедагувати

Орки (орсімери, відкинутий онарод) — стародавній народ, що проживає практично на всій території Імперії Тамріеля. Зеленошкірі, з яскраво вираженими нижніми іклами і загостреними вухами. У деяких орків можуть бути кістяні нарости на лобі. З приводу походження орків досі не вщухають суперечки. Основне місце розселення: гори Драконячого хвоста і Ротгаріанські гори. Орки знамениті, перш за все, як відмінні воїни і неперевершені майстри ковальської справи. Надають перевагу важким обладункам. Орків найчастіше можна зустріти в орочих фортецях.

З початку Третьої Ери орків все частіше можна було помітити в цивілізованому суспільстві, завдяки їх службі в імперських легіонах.

Характеристика орківРедагувати

     КласифікаціяРедагувати

Неодноразово в безлічі джерел орків називають звіролюдьми. Згідно поширених класифікаціях, орки відносяться до сімейства гобліноїдів, поряд з ограми, гремлінами і самими гоблінами. Нерідко вказується низький рівень суспільного розвитку цього народу. Зовнішність (зелена шкіра і наявність іклів) також побічно свідчить про спорідненість орків з гоблінами.

     Легенда про походження орківРедагувати

Однак існує й інша версія походження орків, згідно з якою вонидалекі нащадки мерського народу (орсімерів), перетворених під впливом Трінімака, якому вони поклонялися. Легенда про походження орків описується в багатьох книгах, наприклад, у книзі «Істинна природа орків». У цій книзі йдеться про те, що оркидіти Трінімака, найсильнішого з духів-предків альдмерів, якого іноді поважали навіть більше, ніж Аурі-Еля. Однак, коли Трінімак був поглинений Даедричним Принцом Боетією, він перевтілився і вийшов назовні Малохом (Малакатом). Разом з ним змінилися і його послідовники. Звідусіль гнані й повсюдно зневажаються, орки були змушені покинути рідні краї і вирушити на пошуки кращої землі. Є також теорія, яка примиряє обидва варіанти походження. Відповідно до неї, орки-звіролюди вже існували до перетворення Трінімака в Малаката. А ельфи-послідовники Трінімака просто отримали зовнішність цих істот. Ця теорія дозволяє вирішити всі уявні протиріччя між легендами та науковими свідоцтвами.

  • По-перше, це пояснює здатність орків давати потомство при схрещуванні з людьми. Наприклад, Сірий принц. На даний момент не відомо випадків схрещування людей або ельфів зі звіролюдьми.
  • По-друге, це пояснює, як орки можуть згадуватися в джерелах, які говорять про часи до історії з Трінімакомнаприклад, у книзі «До початку епохи людей».

Pin-icon НотаткаПід час виконання квесту «За межею буденного» у п'ятій серії гри, Довакіну потрібно дістати зразки крові усіх представників ельфійськой крові. Ороча кров у списку присутня. Враховуючи сенс завдання, це говорить про те, що орки були однією з гілок альдмерів, поряд з двемерами, але не говорить про те, чи можуть вони вважатися повноправними мерами в 4Е 201.

Суспільний ладРедагувати

     Життя у фортеціРедагувати

Орки живуть у відокремлених фортецях. В одній фортеці живе тільки одне плем'я. Кожна фортеця керується своїм вождем, який за традицією має двох дружин. Одна з них є, як правило, ковалем племені і носить титул «Коваль-дружина». Нижче йдуть воїни і мисливці племені, і в самому низурядові орки, на яких покладено видобуток руди в шахтах й інша важка робота. Окремою фігурою є шаман племені. Вождем стає той, хто вбив попереднього вождя. Всі жінки в фортеці або дружини вождя, або його сестри, або дочки. Орки постійно трудяться на благо свого племені, а у незадоволених є тільки один вихідпокинути фортецю. Створюється відчуття закритості орочих фортець для чужаків, проте це не так: племена ведуть активну торгівлю з прилеглими містами, продаючи добуту на полюванні дичину, а також славляться по всьому Тамріелю обладунками та зброєю. Для орка покинути фортецю без права на повернення вважається гіркої втратою і ганьбою. Однак багато молоді воїни вбачають це саме таким чином, коли не бачать перспектив стати вождем, або ж не хочуть для себе такої долі. Все життя всередині фортеці підпорядковується Кодексу Малаката.

      Кодекс МалакатаРедагувати

Коли Трінімак перевтілився в Малоха, або Малаката, орки не відвернулися від нього, а продовжили поважати. Вважається, що Малох оберігає кожного орка і піклується про їх успіх. І хоча повного тексту «Кодексу» побачити неможливо, можна судити в деяких його напрямках. Найімовірніше, тексту "Кодексу Малаката" зовсім не існує в письмовому вигляді, а все, що відомо оркам, передається усно, від однієї жінки до іншої. В орків саме жінки є носіями і хранителями традицій.

Відомо, наприклад, що в разі злодійства або заподіяння фізичної шкоди орки не залучають до вирішення спору верховну владу в особі вождя. Винний повинен оплатити збиток або золотом, або своєю кров'ю в тому обсязі, який задовольнить потерпілого. В цілому, дана система дуже схожа на систему німецького права, на відміну від судової системи Тамріеля, нагадує римське право.

ОрсініумРедагувати

У орків є власна державаневелика провінція в Ротгаріанських горах Хай-Рока. Про цікаві деталі повернення оркам їх земель оповідає книга "Орсініум і орки" («Як Орсініум перейшов до орків»). Згідно з текстом цієї книги, в 399 році третьої ери король орків, Гортвог гро-Нагорм, виграв дуель у другого претендента на ці землі, лорда Бовіна, бретонця. Так була вирішено їх земельну суперечку, згідно зі старими правилами імперського закону.

Столиця Орсініума безліч разів була зруйнована і відбудована заново на новому або тому ж місці.

Відомі оркиРедагувати

  • Ураг гро-Шубголовний бібліотекар Колегії Магів Вінтерхолда в The Elder Scrolls V: Skyrim.
  • Гортвогправитель Орсініума.
  • Агронак гро-Малог (Сірий принц), Великий Чемпіон Арени.
  • Умбраорк у Морровінді, що пропонує усім битися з ним у смертельному двобої. Насправді ж Умбраце ім'я меча, а не його власника. З цим пов'язано також те, що в TES IV Умбрабосмер.

Расові бонусиРедагувати

Навички Редагувати

МорровіндЛого Oblivion Logo Скайрім Лого
Коваль +10
Захист +10
Важкі обладунки +10
Середні обладунки +10
Сокири +5
Зброяр +10
Парирування +10
Дробляча зброя +10,
Важкі обладунки +10
Рукопашний бій +5
Важкий обладунок +10
Одноручна зброя +5
Дворучна зброя +5
Блокування +5
Зачарування +5
Ковальська справа +5

Таланти та вмінняРедагувати

МорровіндЛого
  • Берсерк: +20 до здоров'я, +200 до витривалості, +100 до атаки, −100 до спритності) на 60 сек. на себе 1 раз на добу.
  • Захист від магії (25%)
Oblivion Logo
  • Берсерк : +50 до сили, +20 до здоров'я, +100 до атаки, −100 до спритності на 60 сек. 1 раз на добу
  • Захист від магії (25%)
Скайрім Лого
  • Лють берсерка : 1 раз на добу протягом 60 секунд фізичні ушкодження, що наносяться вам, зменшуються на 50%, а пошкодження вашої зброї посилюється у два рази.
Люди БретонІмперецьКотрингНедНордОрмаРедгард
Акавірці Ка По'ТунКамальТанг МоЦаескі
Ет'ада ДаедраАедра
Інші ХістЕльнофей

Випадкова вікі