FANDOM

«В Меретійську Еру, коли Ісграмор вперше ступив на землю Тамріеля, його люди принесли з собою віру, що вшановує богів-тварин. Ряд вчених думає, що ці печерні люди насправді вшановували відомих нам богів, тільки в формі тотемних тварин. Вони обожнювали яструба, змію, метелика, сову, кита, ведмедя, вовка, лиса і дракона. Час від часу ці кам'яні тотеми, нині зламані, трапляються в найвіддаленіших краях Скайріму. Головним серед всіх був дракон... Дракони охоче прийняли на себе роль людських богів-королів... Дракони давали своїм жерцям невелику частину своєї влади в обмін на абсолютну покору. Жерці драконів, у свою чергу, правили людьми на рівні з королями. Драконам, звісно, не було справи до того, щоб правити самим.»
~ Торхальд Бьорік, «Війна Драконів»

ІсторіяРедагувати

Культ дракона (ориг. Dragon Cult) — релігійний культ древніх нордів, який прийшов з ними у Тамріель ще з Атмори. Основою релігії було поклоніння тваринам, в першу чергу драконам. Невідомо, чи прийшли дракони в Тамріель разом з нордами з Атмори, чи у Атморі існували свої види цих істот, але люди поклонялися їм ще в Атморі, і в першу чергу Алдуїну, через що можна припустити, що дракони могли перелітати з материка на материк.

Pin-icon.png НотаткаНавіть на найстаріших барельєфах в Скайримі зображення бога у вигляді тотемної тварини завжди дублюється антропомофорним зображенням того ж бога. Невідомо, є це нововведенням, що з'явилось в Тамріелі, чи таке "подвійне" зображення богів - атморська традиція. Але є і можливість того, що на Атморі поклонялися богам лише в формі тварин, зовсім не антропомофорним. Іерархія культу навіть зараз далеко не вивчена, але ми точно знаємо, що жерці культу офіційно керували справами на рівні з королями, хоча насправді через свою близкість до драконів скоріше всього були реальними правителями. Нижче на іерархічних сходах були королі нордів -> особиста армія -> чиновники -> селяни, ремісники, жителі міст.

Важливо зауважити, що саме жерці радились з драконами і отримали від Алдуіна символи своєї влади - Маски.

Релігійною (церковною) мовою вважалася драконяча. Це була таємна мова, доступна лише жерцям і призначалася тільки для священних цілей.

"На стародавній мові нордів його (дракона) називали «дра-гкон». Іноді також вживався термін «дов-ра». Нікому не було дозволено говорити ці імена вголос, крім драконячих жерців."
Конарік.png

Маска Конаріка - лідера Культу дракона.

Релігія поклоніння драконам відрізнялася крайньою жорстокістю і звірствами з боку жерців, що в результаті привело до великого повстання людей, відомому нині як Війна Драконів, яка закінчилась перемогою повсталих. Після цього Культ безжально знищували нововірці, і за декілька років він був, здавалося б, повністю зниклий. Але в 13-й день місяця Заходу Сонця, 1Е 139 невеликий загін нордів під командуванням Скорма Снігового Блукача наштовхнувся на останній оплот в фортеці Форелхост. 6-го дня місяця Ранкової зірки, 1Е 140 нападаючі прорвали оборону і захопили двір фортеці. Ті культисти, що залишились під командуванням Жреця Рагота замкнулися в дальніх приміщеннях і вбили себе. Так закінчується історія Культу дракона, але, як виявилось, не навічно: до 4Е 201, коли Алдуїн, Пожирач Світу, повертається в Тамріель.

Місця поклонінняРедагувати

Головним релігійним центром культу було місто Бромьунар де знаходилось святилище Культу дракона. Там зберігся вівтар дев'яти Верховних жерців.

«Колись ці темні, зловісні руїни служили храмом, в якому поклонялися драконам. З часом навколо храма утворилося велике місто, назване Бромьунар. Деякі дослідними думають, що Бромьунар був столицею Скайріма в часи найвищого розквіту Культу дракона. До нас дійшло надто мало записів тої епохи, щоб підтвердити чи спростувати це твердження, але точно відомо, що Верховні Жерці Культу збирались в Лабірінтіані, щоб обговорити ключові питання правління. Але з падінням Культу драконів Бромьунар був покинутий.»
~ «Малий Лабіринт»

Також особливо варто відзначити Скулдафн - особисті володіння Алдуіна.

Культ дракона на СолстхейміРедагувати

Дуже важливо зазначити, що острів Солстхейм також належав нордам, який вони заселили, імовірно, в той же час, що і материк. У зв'язку з цим на острів було відправлено декілька драконячих жреців, що не входили в дев'ятку Верховних. Ними виявились: Закрисос, Азідал, Дукан, Міраак і, можливо Валок.

Pin-icon.png Нотаткаімовірно Культ дракона існував на острові вже дуже давно, з самої його колонізації нордами. Вищеперераховані жерці, скоріш за все, не були першими (та імовірно останніми) представниками цієї релігії на острові тому, що з моменту прибуття нордів в Тамріель і Війни Драконів пройшло декілька сторіч.

Міраак.png

Міраак

В якийсь момент (незадовго до Війни Драконів) Міраак зрадив своїх покровителів та інших жерців, почавши поглинати душі переможених ним же драконів, а пізніше і тих, хто жадав поквитатися зі зрадником, так Міраак став першим в історії Драконородженим. В решті-решт Міраак був переможений, але буквально через декілька років почалася легендарна Війна Драконів. Це ознаменувало собою кінець історії Культа на Солстхеймі.

Наші дніРедагувати

Деякі норди і досі продовжують вшановувати прародителів-тварин (не драконів). Прикладом може бути Фрокі Гострий Клинок, що вшановує Кін, яка є переродженням Сестри Яструба із давньонордсьої релігії, адаптованою під релігію Дев'яти Божеств.

Також в давньонордських руїнах до сих пір збереглися барельєфи з зображеннями жерців культу дракона. Всього було дев'ять прародителів-тварин, котрих вони ототожнюють.

  • Ведмідь
  • Вовк
  • Дракон
  • Змія
  • Кит
  • Лис
  • Метелик
  • Сова
  • Яструб

Крім барельефів і скарбів, у цих руїнах збереглися і тіла послідовників культу - адже ці будівлі свого часу були гробницями. Через багато сотень років після смерті колишні драконопоклонники позбавлені спокою - кажуть, що за зраду культу. Так чи інакше, тепер вони відомі як драугри, і вони до останнього захищають руїни від шукачів пригод.

Випадкова вікі