FANDOM

Elements-icon Узагальнення: даний розділ є частиною загальної статті «Раси».

Данмер (оріг. Dunmer) - одна з рас Нірну в серії комп'ютерних ігор The Elder Scrolls.

Данмер (Skyrim)

Опис Редагувати

Данмерів, Морічі (оріг. Moriche) або темні ельфи - уродженці провінції Морровінду. Вони славляться володінням мечем, луком і магією руйнування. Данмери володіють захистом від вогню і можуть викликати духи своїх предків собі на допомогу. Ця раса ельфів всебічно розвинена, з них виходять непогані воїни і маги, а також зустрічаються данмери-злодії. Темні ельфи найбільш схильні до здібностей бойових магів, поєднуючи силу руйнування і відновлення зі зброєю в руках.

Данмерів складають переважну більшість населення Морровінда. В Сироділі і в інших провінціях їх набагато менше, але вони завжди робили великий вплив на життя Імперії. Так, данмерка Катарія стала Імператрицею і правила Тамріелем (її чоловік, Пелагіус ІІІ, був божевільний). Вона й досі залишється єдиним данмером, що правив Імперією. Королева Морровінду Барензія завжди володіла чималою політичною вагою та досвідом. Не без її допомоги став графом сіродільского міста Чейдінхол данмер Андел Індаріс з Дому Хлаалу.

Тривалість життя темних ельфів описана в «Інтерв'ю з Альвуром Рельдсом» - тексті від розробників, витриманому в ігровому стилі. У середньому данмеров живуть 120-130 років, але окремі представники раси живуть (як от Барензія) до двохсот і більше років, що є рідкістю без застосування магії.

Ешлендери Редагувати

Ешлендери (оріг. Ashlanders) - данмери-кочівники. Ешлендери живуть в засипаних вулканічним попелом околицях Червоної гори, в ті краї вони були витіснені осілими ("цивілізованими") темними ельфами. Вони зневажають осілих данмеров, не люблять чужеземців, якщо ті не Друзі Племені і ненавидять Великі Будинки Морровінда. Ешлендери сповідують стародавнє поклоніння предкам, яке осілі ельфи змінили на поклоніння АЛЬМСІВІ, Храму Трибуналу.

1263799466 dunmer in the ashlands by demi urgic

Існує чотири великих племені ешлендерів (Ахеммуза, Зайнаб, Уршілаку, Ерабенімсун) і безліч дрібних. У кожному великому племені є вождь - ашхани (оріг. Ashkhan, дослівно - «хан попелу»), його помічник - гулахан (оріг. Gulakhan) і шаманка - мудра жінка, що спілкується з духами і тлумачить сни. Раніше ешлендери були рівні за силою осілим данмеров, але до часу початку подій TES III їх стан скоріше можна назвати плачевним.

Положення кочівників під час Кризи Облівіона достеменно невідомо. Ешлендери - рідкісні гості в інших імперських провінціях.

Історія народу данмерів Редагувати

Раніше данмерів називали Кімерами. Ці ельфи були так само золотошкірі, як альтмери, і спочатку теж жили на островах Саммерсет, звідки мігрували на Вварденфелл під командуванням Велота (на честь нього народ темних ельфів називається іноді велотами). Але потім, після Битви під Червоною горою у Війні Першої Ради, після того як Сота Сіл, Вівек і Альмалексія перетворили себе в напівбогів за допомогою Серця Лорхана. Тоді Азура з'явилася перед ними і прокляла весь Трибунал, а разом і всю расу кімерів: «І шкіра їх стане попелом, а очі - вогнем». З того часу кімери стали називатися данмерами.

Великі Двори данмерів Редагувати

Багато данмерів за правом народження або шлюбу належать до організацій, що називаються Великі Двори. У грі The Elder Scrolls III: Morrowind можна вступити в один з трьох Великих Дворів, які мають представництво в Вварденфелі, за рідкісним винятком залежно від раси гравця: у Дворі Хлаалу, Двір Редоран і Двір Телванні. Інші Двори Морровінда, Двір Індор і Двір Дрес, не мають представництва на острові. До складу Великих Дворівв входять так звані Малі Двори, такі як, наприклад, Двір Сота, зниклий ще до створення Трибуналу.

Релігія данмерів Редагувати

У пантеоні данмерів (згідно книзі «Різновиди віри в Імперії») входять наступні святі і боги: Альмалексія, Вівек, Сота Сил (ці троє складають знаменитий Трибунал данмерів, інакше званий АльмСіВі). Даедричні Принци: Боетія, Мефала, Азура (їх називають Добрими Принцами даедра, а також Предтечами Трибуналу). А також: Лорхан; Неревар (один зі святих Храму Трибуналу, також головна фігура одного з ешлендскіх культів, Культу Нереваріна). "Чотири Кути Двору турбот": Молаг Бал, Малакат, Шеогорат, Мехрун Дагон (їх називають Злими Принцами даедра). Про інших святих Храму Трибуналу докладно розповідає книга «Житія Святих».

Ставлення до релігії у темних ельфів дуже серйозне. Їхнє ставлення до предків, даедра, аедра, богів Трибуналу, некромантії та іншим окультних, складне і заплутане. Можливо, навіть їх війна з двемерами велася на релігійному грунті.

Відомі особистості данмерів Редагувати

Катар - правляча імператриця Тамріелю (3E 153 - 3Е 199);

Барензія - королева-мати Морровінду;

Хелсет - король Морровінда (події TES3), син пані Барензіі;

Дівайт Фір - великий чарівник, відомий довгожитель;

Вед Дрен - герцог округу Вварденфелл, Морровінду (події TES3);

Андел Індаріс - правитель графства Чейдінхол, Сіроділ (події TES4);

Болвинов Венім - голова Двору Редоран в Альд'руні (події TES3), борець за справедливість;

Езмаар Сул - чаклун, близький друг спадкоємця імператорського трону Аттребуса Міда, чиї дії через необачність призвели до початку Червоного Року і знищенню Вівека, і чия жертва згодом зупинила смертоносне просування Умбріеля (події романів «Пекельне Місто» і «Повелитель Душ»);

Савос Арен - архімаг Колегії Вінтерхолда (події TES5);

Карлія - Соловей, онучка королеви Морровінду Барензії (події The Elder Scrolls V: Skyrim).

Галерея Редагувати

TESL Eclipse Baroness (art)

Баронеса Затемнення - концепт арт до гри The Elder Scrolls: Legends.

Випадкова вікі