FANDOM

Даедрична абетка — абетка мов даедра і данмерів. Уперше з'явилась у грі An Elder Scrolls Legend: Battlespire в окупованій Даедра Небесній Академії.

Використання в інших іграх серії Редагувати

Літери Редагувати

A B C D E F G
A
Ayem
B
Bedt
C
Cess
D
Doht
E
Ekem
F
Hefhed
G
Geth
H I J K L M N
H
Hekem
I
Iya
J
Jeb
K
Koht
L
Lyr
M
Meht
N
Neht
O P Q R S T U
O
Oht
P
Payem
Q
Quam
R
Roht
S
Seht
T
Tayem
U
Yoodt
V W X Y Z
V
Vehk
W
Web
X
Xayah
Y
Yahkem
Z
Zyr

Pin-icon НотаткаЛітери Hekem, Yoodt, Xayah и Yahkem мають альтернативне написання, також Ayem, Doht і Jeb інколи уживаються в дзеркальному відображенні.

Фонетика Редагувати

Усі літери читаються так само, як читалися б англійською. Таким чином слово NIRN слід читати як "Nirn", а не "Nehtiyarohtneht".

Кластерне написання Редагувати

У The Elder Scrolls III: Morrowind, данмери часто пишуть слова в кластері форми, замість звичайного написання зліва направо. Літери кожного слова групуються разом, перша літера, зазвичай, кольорова і значно більше за розміром.

Нижче, як приклад, приведений знак в місті Гнісіс, а так само аналогічний знак з візуально розділеними кластерами.

Гнісіс знак Гнісіс знак

Таким чином, текст на знаках свідчить: "The Thrice Sealed House Withstands the Storm".
Переклад українською: "Тричі опечатана будівля витримує шторм".

Pin-icon НотаткаЗа межами провінції такий варіант написання не поширений.

Літери Xayah і Yoodt Редагувати

Дуже довгий час вважалося, що в абетці немає цих літер. Проте уважними гравцями були відмічені випадки їх використання у серії, починаючи з The Elder Scrolls III: Morrowind.

У The Elder Scrolls III: Morrowind:

  • На банері в Тель Фірі.
  • На даедричній бойовій сокирі.

У The Elder Scrolls IV: Oblivion:

Текст говорить: "She watches over us shadowing us with her dark embrace. The forlorn e[x]ist eternall[y] in the darkest pits."
Переклад українською: "Вона охороняє нас, затінюючи нас в її темних обіймах. Нещасні існують вічно в самих темних ямах".

У The Elder Scrolls Online ці дві літери використовуються досить часто і не вважаються чимось незвичайним.

Випадкова вікі