Fandom

Стародавні Сувої українською

Даедра

1163статті у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share
Дев'ять Божеств - це нудно. Даедра? - вони ніколи не набриднуть.
― Служителі даедра у The Elder Scrolls IV: Oblivion

Даедра (ориг. Daedra, в російськомовній локалізації The Elder Scrolls III: Morrowind від 1C/Акелладаедра, інодідейдра)сутності, подібні демонам, що мешкають в Облівіоні (ориг. Oblivion, варіант перекладу: Забуття).  У журналі «Кращі комп'ютерні ігри» демонологія The Elder Scrolls була названа найбільш розвиненою серед комп'ютерних ігор, а даедра порівняли з іудейськими демонами«звичайно підступними, але часом благодійними». 

Даедра як окрема група ігрових монстрів з'явилися в The Elder Scrolls II: Daggerfall. Поява такої самобутньої групи монстрів було названо кореспондентом журналу «Ігроманія » «додатковою гранню в повному чудес світі Elder Scrolls».  Вони з'являлися також в The Elder Scrolls Adventures: Redguard і становили більшу частину бестіарію An Elder Scrolls Legend: Battlespire.  У четвертій грі серії The Elder Scrolls IV: Oblivion також великий список цих монстрів.

За інформацією з ігрових джерел, «даедра» в приблизному перекладі з альдмеріса (стародавньої мови ельфів) означає «не наші предки».  Слово «даедра» в алдмерісіграматично правильна форма множини, але в повсякденній мові його використовують і для єдиного. Форма однини«даедрот» (ориг. Daedroth, в російськомовній локалізації 1С The Elder Scrolls IV: Oblivion - «дейдрот»).  При цьому слово «даедрот» також позначає один з родів даедра - крокодилячих слуг Молаг Бала (правильна назва яких - «даедралінги»). У священних текстах ж слово «Даедрот» зазвичай вживається в первинному значенні. Нюанси вживання слів «даедрот» і «даедра» докладно пояснював в одному зі своїх інтерв'ю Тед Петерсон (ориг. Ted Peterson), дизайнер трьох ігор серії The Elder Scrolls.

У першому виданні «Короткого путівника по Імперії» (брошури, витриманої в ігровому стилі, що поширюється в комплекті з грою Redguard) названий каджитський синонім слова «даедра »dro-m'Athra («темні духи»).

Старших даедра, найбільш могутніх, так би мовити знать даедра, називають Князями Даедра або Принцами Даедра, їх налічують зазвичай шістнадцять, іноді сімнадцять, включаючи в їх число Джиггалага. Принци даедра зазвичай вважаються богами. В ігровій книзі «Мономіф» зазначено, що всі молодші даедра були створені Князями. Там же розповідається, що даедра з'явилися з крові Падомая (злий початок). Вони належать до ет'Ада (Споконвічні Духи, «друге покоління» надприродних істот після Ану і Падомая), поряд з Аедра. Не уточнюється, чи відноситься це до всіх даедра або тільки до Князів. Даедра безсмертні, їх практично неможливо вбити.

До молодших даедра зараховують як викликану даедричну зброю, так і сутності, подібні тваринам або розумним істотам. За допомогою спеціальних ритуалів можна перемістити даедра в смертний план на відносно довгий термін (роки, десятиліття). З руйнуванням їх матеріальної оболонки даедра повертаються в Забуття. Куди простіше здійснити «короткостроковий зв'язок»: даедра потрапляють у світ смертних завдяки магії школи Чаклунства, і залишаються на відносно недовгі терміни (хвилини, години). Молодші даедра можуть як підкорятися Князям, так і бути незалежними. Існують даедра, які служать лише одному Князю, а є ті, які змінили або змінюють своїх господарів залежно від різних факторів. 

Випадкова вікі