FANDOM

Вайтран (Skyrim) герб Менше інформації:
Вайтран
Вайтран
Прапор На мапі
Вайтран (Skyrim) прапор Вайтран (Skyrim) на мапі
План міста
Вайтран (Skyrim) план
Провінції Скайрім
Регіон Володіння Вайтран
Правитель Балгруф Великий
Вайтран (в ориг. Whiterun) — місто у грі The Elder Scrolls V: Skyrim.

ПозиціяРедагувати

Вайтран — одне з п'яти найбільших міст Скайріма, столиця володіння Вайтран. Місто знаходиться у східній частині холду, на рівнині, що зайнята тундрою у центрі провінції.

«Місто розташоване майже у центрі Скайріму, і це добре, бо не надто далеко звідусюди. Всівшись високо на кам'янистому пагорбі, Вайтран панує над трав'янистими рівнинами, що його оточують. Високі дерев'яні стіни захищають його мешканців від вовків, мамонтів, бандитів та інших небезпек, що переховуються зовні.»
~ Вайтран: путівник для джентельменів

Це стратегічно важливе місто для Імперського легіону та Плащів Бурі тому, що він знаходиться в центрі Скайріма. Під час проходження гри гравець може знайти тактичні карти з відміченими містами. На цих картах Вайтран включений до списку міст під контролем Імперії. Тим не менш, ярл Балгруф Великий стверджує, що він до цього часу не вирішив до кого приєднатися; технічно Вайтран вважається нейтральним, хоча ярл говорить, що вони зобов'язані генералу Туллію. Під час проходження квестів за Плащів Бурі, Балгруф Великий стане на бік Імперського легіону (і буде висланий з міста після його захоплення).

ОписРедагувати

Вайтран колись вважався скайрімською копією Імперського міста. Місто складається із трьох районів:

  • Рівнинний район — там розміщені: базар, торгові лавки, дві корчми, казарми варти, а також житлові будинки.
  • Вітряний район — в ньому розташовані житлові будинки, храм Кінарет, Зал мертвих, Йоррваскр, Златозелен і статуя Талоса.
  • Захмарний район знаходиться на вершині горба. На ньому розташована найважливіша будівля міста — Драконяча межа з розміщеною у ній в'язницею.
Breezerhome

Дім теплих вітрів.

Ярл Вайтрана — Балгруф Великий (або Вігнар Сіра грива, якщо Плащі Бурі захопили місто). Балгруф грає велику роль у сюжетній лінії і по завершенні його квестів, гравцю буде дозволено купити дім у управителя при ярлі, Провентуса Авеніччі. Дім теплих вітрів у Вайтрані можна купити за 5000 септимів. Він розташований поруч з "Домом Войовниці", через дорогу від корчми "Мисливець напідпитку".)

У місті існує два клани - Сірих Грив та Народжених Битвою. Колись вони були добрими друзями, але тепер є лютими ворогами внаслідок різних поглядів на громадянську війну, а також економічної нерівності між ними: Народжені Битвою - багаті, а Сірі Гриви - бідні.

Вайтран також став притулком для Побратимів, фракції, що схожа на Гільдію бійців у інших провінціях. Їхня штаб-квартира знаходиться в Йоррваскрі.

ІсторіяРедагувати

Вайтран був заснований 22-ма Побратимами із П'яти Сотень під командуванням Їка Річки, який був капітаном корабля Йоррваскра.

«Якось, коли сонце застигло на вершині свого шляху, Йондер Малюк, який біг попереду, піднявся на горб, щоб обдивитись все. На величезній рівнині, що розкинулась перед ним, його оку відкрилась статуя гігантського птаха, чиї очі та дзьоб були у вогні. Коли його брати і сестри досягли вершини горба, вони теж побачили це дивовижне видовище, але подивились тому, що ніде поблизу, аж до горизонту не було ельфійських поселень.
"Дивно, - сказав Колью, що називався Лотом, коли ховав своє лице. - Невже це широка рівнина погана для врожаю? Чому ельфи, мерзенні по природі своїй, не прийшли і не заволоділи нею?" Вони запитали у полонених ельфів (багато яких вели за собою), що вони знайшли непридатного в цих рівнинах. Але ті ельфи, чиї язики ще не були вирізані, нічого не змогли відповісти. Вони з жахом дивились на крилатий монумент, і з переляканого бурмотання мерзотників воїни "Йоррваскра" дізнались, що ця статуя старша самої мерської раси. Ніхто не міг розповісти про тих, хто вирізав цей гордий монумент із каменю, але відомо було, що він випромінює магію, майже таку ж древню, як і сам Нірн, наче деякий слід тих часів, коли ще намагались створити ідеальний світ - ще до того, як Лорхан був розщеплений на частини.
Воїни "Йоррваскра", перші серед рівних, покровителі і предки нас усіх, не боялися ні богів, ні древніх історій. Навпаки, вони вважали за честь підкорити те, чого боялись ельфи. І знову за справу прийнялись Менро і Манві, чиї міцні руки взялись переробляти благородне атморське дерево, що перенесло воїнів через море, і їх корабель став притулком їм, а долина стала їм домом до самої їхньої смерті.
Так почалось будівництво Великого міста біля Білої Ріки, що заклали улюблені товариші Ісґрамора — двадцять два герої із прославлених П'яти сотень Побратимів.»
~ Пісні повернення, т. 7

Побратими побудували великий бенкетний зал поруч із Небесною (та Нижньою) кузнею, який деякий час був єдиною будівлею на схилі гори. Саме місто Вайтран було побудоване біля Йоррваскра, який приваблював воїнів із усього Тамріелю. Але через зіпсовану репутацію Побратимів (див. Лікантропія (Skyrim)) Йоррваскр вже не користується такою повагою, як раніше.

Тепер Вайтран — велике місто, в якому зберігається атмосфера маленького нордськго села. Розташування в центрі Скайріма і легкий доступ роблять його одним із найуспішніших міст у торгівлі.

В оточенні Вайтрана домінуюче положення займає висока фортеця — Драконяча межа. Її історію можна прослідкувати до Першої Ери, коли король Олаф Одноокий підкорив великого дракона Нумінекса в легендарній дуелі Ту'умів на вершині гори Антор і повернувся з полоненим драконом в молоде місто. Тоді невеличка будівля була перебудована в величезну фортецю, щоб використовувати її в якості клітки для Нумінекса, і відповідно перейменовано. Череп дракона і нині прикрашає Великий зал Драконячої межі.

Місця та жителіРедагувати

В містіРедагувати

Релігія
АдміністраціяЙоррваскр
Драконяча межа
Магазини
"Товари Белетора" (всіляка всячина)

Кобила під прапором

Небесна кузня (зброя та броня)

"Мисливець напідпитку" (луки та стріли)

Дім Войовниці (зброя та броня)

"Казанок Аркадії" (алхімік)

Будинки жителів міста
Будинок Народжених битвою

Будинок Амрена

Будинок родини Сірі гриви

Будинок Карлотти Валентії

Будинок Олави Немічної

Будинок Северіо Пелагіо

Будинок Утґерд

  • тут ніхто не живе.
    Утґерд весь час проводить у "Кобилі під прапором".
Будинок гравця

"Дім теплих вітрів"

Будинок Ізольди

Храм Кінарет

Зал Мертвих

Будинок Хеймскра

Казарми варти

В передмістіРедагувати

Конюшні Вайтрана

Медоварня Гоннінґа

Ферма Народжених битвою

Ферма Пелагіо

Ферма Холодна борозна

  • Вілмут

ІншеРедагувати

КвестиРедагувати

Головний квестРедагувати

Квести Князів ДаедраРедагувати

Квести ПобратимівРедагувати

Всі завдання Побратимів видаються у Йоррваскрі. Повний перелік шукайте у статті "Побратими".

РізніРедагувати

Поширені інгредієнти поблизу містаРедагувати

Лаванда є "візитівкою" міста, і зростає на його вулицях у чималій кількості.

ГалереяРедагувати

ПриміткиРедагувати

  • Вайтран вперше з’явився у першій же грі серії The Elder Scrolls. Докладніше читайте: Вайтран (Arena).
  • Це одне з трьох міст, які називаються так само, як і володіння, центром яких вони є.
  • У саундтреку гри одна з композицій носить назву «The Streets of Whiterun». Також ще дві мелодії — «Dragonsreach» та «The Bannered Mare» — названі на честь окремих будівель у Вайтрані. Серед інших поселень та житлових приміщень подібну честь було надано тільки Соліт’юду.

ЕдорасРедагувати

Едорас — столиця людської держави Роган у Середзем’ї у «Володарі Перснів» Дж. Толкіна. Це місто та Вайтран мають чимало спільних рис.

  • Як і Едорас, Вайтран розташований на пагорбі посеред рівнини, а резиденція правителя збудована на верхівці цього пагорба.
  • Будівлі скайрімського міста запозичили окремі елементи архітектури у Едорасу, показаного у фільмі. Наприклад, декоративні драконячі голови на краях дахів будинків подібні до кінських голів на тих же місцях.
  • Роган — держава конярів, на її прапорі зображено коня. На гербі Вайтрану зображено кінську голову.
  • Золотий зал у Едорасі називається Медузельд (англ. Meduseld). У перекладі зі староанглійської Maeduselde означає "медовий зал". "Медовим залом Побратимів" називають Йоррваскр.

А от всохле старе і дивовижне дерево на площі — це посилання до іншого міста Середзем’я, Мінас-Тіріту, де росло Біле дерево Ґондору.