Fandom

Стародавні Сувої українською

Аедра

1172статті у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Аедра (ориг. Aedra) — це божествені істоти із всесвіту The Elder Scrolls. Прямі протилежності даедра. Слово використовується для позначення і однини і множини. «Аедра» — альдмерське слово, що означає приблизно «наші предки».

За сучасними космологічними уявленнями, у восьми із Аедра, яких називають Вісім Божеств, є свої планети в Аурбісі, які названі їхніми іменами. Ці планети є Планами буття цих богів.

Історія Редагувати

Як і даедра, аедра — ет'ада, могутні істоти, які були одними з перших жителів Мундуса. Згідно книзі «Ануад з коментарями», і ті, і інші були створені під час битви двох первинних сутностей: Ану і Падомая. Із крові Падомая вийшли даедра, а кров Ану перетворилася в зірки (Магне-Ге). Змішана кров Ану і Падомая перетворилася на аедра.

За розповсюдженими релігіозними уявленнями, аедра доклали значних зусиль для створення Нірну. Вівек називає Вісім розповсюджених божеств вісьмома Шпицями в Колесі світобудови (Мундус).

Відомі аедра Редагувати

Найвідоміші серед Аедра - Дев'ять Божеств, але крім них є ще і інші. Про відомих аедра читайте нижче:

Акатош Редагувати

Відомий також під іншими іменами: Ауріель, Великий Дракон Часу. Є головним богом
Akatosh.gif

Двоголовий Акатош

Імперського Культу. Колись давно, на світанку першої імперії людей, він подарував Алессії Амулет Королів - могутній артефакт, який дозволяє тримати бар'єр між Облівіоном і Нірном. Цей амулет містить в собі кров Великого Дракона, і носити його можуть ті, хто є представниками цієї крові - рід Септімів. Сам бар'єр підтримується вогнем в Храмі Єдиного в Імперському місті. Єдиним, за уявленнями Алессіанського ордену, зветься об'єднання багатьох аспектів Акатоша (Алдуін, Тош-Рака, Алкош та інші).

На Вварденфеллі, в місті Ебенгарді, є статує Акатоша у вигляді дракона. В Сіроділі статуї цього аедра зазвичай зображують у вигляді антропоморфної фігури з двома головами - людською і драконячою.

Акатош дозволив Мартіну Септіму прийняти вигляд дракона для перемоги над Мехруном Дагоном під час його вторгнення в кінці Третьої Ери. Скам'янілий дракон залишився на руїнах Храму Єдиного.

Аркей Редагувати

Аркей вітраж.jpg

Аркей, вітраж

Бог Цикла Життя і Смерті — божество, пов'язане з похоронами і поховальними ритуалами і відповідальне за зміну пір року. Керує Етеріусом. Його послідовники - стійкі вороги некромантії і всіх форм нежиті. Аркей згадується і в корінних пантеонах окремих провінцій Тамріеля. В цих культурах Аркей особливо популярний там, де його батько - Акатош - менше пов'язаний із часом, або його часовий аспект важкий для сприйняття. Його іноді називають Богом Смертних.

Дібелла Редагувати

Богиня Краси. Є одною із богинь Імперського Культу. Популярний бог серед Дев'яти. В Сіроділі у неї майже дюжина різних культів, деякі присвячені жінкам, деякі - художникам і естетиці, інші - еротичним настановам. Дібелла говорить: Відкрийте своє серце благородним секретам мистецтва і любові. Цінуйте подарунки дружби. Прагніть радості і натхнення в любовних ритуалах. Символ Дібелли - лілія.

Зенітар Редагувати

Бог ремесел і торговлі. Є одним із богіф Імеперського Культу. Член Дев'яти Божеств, який зрозуміло пов'язується з З'іном. В Імперії, він набагото культегніший бог торговців і середнього дворянства. Його адепти говорять, що, недивлячись на його таємниче походження, Зенітар - бог, який завжди виграє.
Nine statue zenithar.jpg

Статуя Зенітара у Сироділі

І'ффре Редагувати

І'ффре — найважливіше божество Пантеону босмерів. В той час як Аурі-Ель, Дракон Часу, є королем богів, босмери вшановують І'ффре, як бога "справжнього". Як говорять, після створення плана смертних все було в хаосі. Перші смертні перетворювалися в тварин, в рослини і назад. Тоді І'ффре перетворив себе у першого із ельнофей, "Кістки Землі". Коли перші закони були встановлені, смертні отримали видимість безпеки у новому світі. І'ффре іноді іменується «Розповідачем» за уроки, які він дав босмерам.

Кінарет Редагувати

Богиня Повітря — божество небес, вітрів и невидимих духів повітря. Будучи покровитилем моряків і мандрівників, Кінарет керує сприятливими зірками при народженні та фортуною в повсякденному житті. В деяких легендах, вона перша погодилася з планом Лорхана створити вимір смертних, і забезпечила місце в пустоті для його створення. Вона також пов'язується із дощем - феноменом, якого, як говорять, не існувало, поки Лорхан не втратив іскру божественної сутності.

Лорхан Редагувати

Серце Лорхана.png

Серце Лорхана

Лорхан носить ознаки і даедра, і аедра, тому формально його не можна вважати ні тим, ні іншим (або і тим, і іншим).

Мертвий Бог, іноді його ще називають Втраченим Богом. Лорхан був покараний іншими аедра за те, що він примусив їх пожертвувати своїм безсмертям і створити Нірн.

Згідно легенди, він зібрав людські армії на війну з альдмерами (яких очолював Аурі-Ель). Але Трінімак, найкращий лицарь Аурі-Еля, переміг Лорхана і на очах його армії вирвав його Серце. Той був знищений. Люди пообіцяли мстити нащадкам Аурі-Еля у всі часи. Але коли Трінімак і Аурі-Ель спробували знищити Серце, воно розсміялося над ними. Воно сказало: «Це Серце - Серце Світу, бо було створене для того, щоб задовольнити інших». Таді Аурі-Ель прикріпив Серце до стріли і запустив її далеко в море, де його не зможе знайти жоден аспект нового світу. І там, де Серце доторкнулося до морського дна, з'явився величезний вулкан, який через століття назвуть "Червона Гора", а навколо нього утворився вулканічний острів, що зараз називається "Вварденфелл".

Магнус Редагувати

Магнус є аедра магії. Його уособлення - сонце, велечезна дірка в Етеріус, яка посилає в Нірн магію і сонячне світло.

Вважається, що з ним пов'язані артефакти, названі його іменем - Посох Магнуса і Око Магнуса.

Мара Редагувати

Statue of Mara.png

Статуя Мари в Скайрімі.

Богиня Любові — це Мати-Богиня, покровителька родючої землі і джерело розуміння до смертних. В Скайрімі вона вшановується як служанка Кін. В Імперії, вона Богиня-Мати. Вона іноді пов'язується з Нір із «Ануаду», жіночим початком кочмосу, що дав початок акту творіння. В залежності від релігії, вона або жінка Акатоша або Лорхана, або наложниця їх обох. Є одною із богинь Імперського Культа.

Стендарр Редагувати

Бог Справедливості і Милосердя — покровитель праведності і поблажливості. Він надихає суддів і правителів, захищає Імперські Легіони і заспокоює законослухняних громадян. Стендарр був жителем півночі і став божеством співчуття, або, іноді, правління за правом. Він, як говорять, супроводжував Тайбера Септіма в його останні роки. В ранніх легендах альтмерів Стендарр - захисник людей. Він є одним із богів Імперського Культу.

Юліанос Редагувати

Инакше — Джуліанос. Бог Логіки і Мудрості — божество літератури, закона, історії, зачарування, чар і алхімії. Чернецький орден, заснований Тайбером Септімом, що служив Джуліаносу є хранителем Стародавніх сувоїв.

Його жреці Культа Священного Шовкопряда зберігають у Вежі Білого Золота Стародавні сувої - могутні артефакти, в яких записані всі минулі і майбутні події в Нірні.

Люди БретонІмперецьКотрингНедНордОрмаРедгард
Акавірці Ка По'ТунКамальТанг МоЦаескі
Ет'ада ДаедраАедра
Інші ХістЕльнофей

Випадкова вікі